Update - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Will Weerd - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Will Weerd - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Anne Will

21 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hee lieve mensen,

Waar was ik ook alweer gebleven met schrijven.. In de afgelopen twee weken is er zo veel gebeurd, dat ik bijna niet weet waar ik moet beginnen. Ik begin dus maar bij waar ik de op een na laatste keer ben geeindigd.
Twee weken terug zijn we naar de wedstrijd van de Bafana Bafana geweest. Het was echt geweldig om het stadion te zien! Ook was de sfeer echt super! Iedereen was heel enthoustiast ondanks het verschrikkelijk slechte spel van de Zuid-Afrikanen.
Die donderdag moest ik weer gewoon werken en ben ik 's avonds uiteten geweest met Gesina (mijn nieuwe Nederlandse kamergenootje). Vrijdag kwam helaas het vervelende nieuws dat mijn opa is overleden. Het was echt even heel lastig en ik wist niet wat ik ermee moest, maar door alle lieve berichtjes en steun van de mensen hier om me heen, gaat het al een stuk beter!
Dat weekend hebben we niet veel bijzonders gedaan. We hebben genoten van het weer, hardgelopen langs het strand en gewinkeld op Waterfront.
Deze week moest ik iedere dag van 8 tot 4 werken. Dit zijn ook de tijden waarvoor ik aangenomen ben, maar ik mocht tot die tijd altijd later beginnen. Het werken gaat super! Het werktempo is nog steeds erg wennen, maar ik krijg veel vrijheid en verantwoordelijkheid en dat maakt het heel erg leuk! Ook is het nu nog laagseizoen en als het hoogseizoen start, schijnt het wel wat gestressder te worden.
Deze week heb ik voor het eerste drie keer gesport bij CrossFit en zijn Gesina en ik weer uiteten geweest. De dagen hier vliegen echt om, maar het is echt geweldig.
Vrijdag ben ik met een wijntour meegeweest. Deze wijntour is erg populair en ik snap nu ook helemaal waarom! Je wordt opgehaald in een mini busje voor 14 mensen inclusief de bestuurder. De tourguide was echt een aardige man en vertelde heel veel, wel op een begrijpbare manier. Op weg naar de eerste wijnboerderij was het nog erg stil in het busje. Iedereen was nog een beetje op zichzelf gericht, maar na de eerste wijnproeverij veranderde dit al snel. Iedereen werd heel los en het voelde als een "one big happy family". In totaal hebben we vijf wijnboerderijen gezien. Bij een ervan hebben we een heerlijke lunch inclusief braai gehad, bij een een kass met wijn proeverij en bij een chocolade met wijnproeverij. Vooral die met de kaas was erg lekker en mooi! De gids had gezegd dat de laatste boerderij tot het laatste werd bewaard, maar toen wij daar aankwamen waren we nogal in shock. Het was er oud, een zooitje en smerig. Toen we eenmaal binnen kwamen en de wijnen kregen, werd duidelijk waarom dit de beste wijnboerderij was. Hier hadden Albert en Charlene van Monaco namelijk de rode wijn voor hun bruiloft vandaan gehaald. Het is echt bizar dat zo'n koppel hun perfecte wijn vind op zo'n smerige boerderij. Alle wijnen waren echt heerlijk en dat was ook goed te merken bij iedereen. We hebben zo'n 30 wijnen geproefd, dus dat is ook best veel.
Na de laatste boerderij gingen we weer terug naar Kaapstad. Daar zaten we dan hutje mutje met elkaar in een busje met keiharde muziek en dronken mensen. We waren net een stel hippies!
Eenmaal in Kaapstad zijn we met een groepje bij de bar in het Westin wat gaan drinken. Monica, een eventmanager, verbleef daar en eigenlijk is deze bar ook bedoeld voor de gasten. We hebben hier (gratis) wat gedronken en zijn toen lekker uiteten gegaan. Uiteindelijk lag ik best vroeg in bed, maar dat was ook wel nodig als je om 9 uur al je eerste wijntje krijgt.
Gister heb ik met een groepje van de wijntour de tafelberg beklommen en een tour door Kaapstad gedaan. Ik heb ze eerst Bo-Kaap laten zien en daarna zijn we doorgegaan naar de Tafelberg. We zijn hierop geklommen en ja dit was echt enorm zwaar. Het duurde denk ik anderhalf tot twee uur en er lijkt geen einde aan te komen, maar als je er eenmaal bovenop staat, hoe cliche ook, dan vergeet je dat echt! Het was echt enorm mooi! Het was ook de perfecte dag om erop te gaan, omdat het heel helder weer was en lekker warm. Nadat we weer van de Tafelberg af waren, zijn we verder gegaan met de bustour. We hebben wat gegeten op Camps Bay aan het strand en daarna zijn we naar Waterfront geweest. 's Avonds zijn we weer uiteten geweest. Het was weer heerlijk!
De afgelopen twee dagen waren echt super! Het is bizar om te zien hoe snel je een band op kunt bouwen met vreemden en hoe gezellig het is.
Vandaag ga ik lekker aan het zwembad liggen en genieten van het mooie weer!

Een dikke kus en veel liefs vanuit Kaapstad!

  • 21 September 2014 - 13:24

    Jo-anne:

    Leuk om te zien dat je je zo goed vermaakt. Echt indrukwekkend dat uitzicht vanaf de tafelberg! Heel veel plezier de komende week. Liefs Jo-anne

  • 21 September 2014 - 18:11

    Rene Klarenbeek:

    Super leuk verslag. Is toch leuk om te lezen dat je het daar super vind.
    die wijn toer vind ik ook wel wat
    gr rene

  • 21 September 2014 - 19:27

    Bikkel:

    Woef woef woef, hhhhhhhhhhhhh,woef,grrrrrrrr, lebber,bebber,lebber, hhhhhhhhhhhhhhhh, waf,waf!
    (lees: Hee, lief baasje heel ver weg, hoe gaat het daar in Africa? Hebben ze daar nog leuke teefjes?
    Ik ben dan wel een "je weet wel" reu, maar ik kijk en speel erg graag met "natuurschoon". Als je lastposten tegen komt kom ik je wel helpen en bijt heel hard in hun billen, dat je het maar weet, ik ben immers een stoere bikkel. Lief baasje mis me maar niet hoor, ik wacht trouw op je hier in Nederland. De andere baasjes zijn ook wel leuk en lief hoor! Ze vertellen me dat je het erg naar je zin hebt daar en daar ben ik blij om, WOEF en LEBBER!!!)

  • 21 September 2014 - 21:22

    Willie :

    Wat super zo'n wijn toer. Gelukkig geniet jij er meer van dan ik. Zo leuk dat je ons op de hoogte houd van wat je allemaal meemaakt. Prachtige foto's en genoten van je verslag.
    liefs en groetjes, Willie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2014

Nog maar 18 dagen :(

20 November 2014

Updatejeeee

21 Oktober 2014

Update

30 September 2014

Wiehoee alweer 1 maand in Kaapstad!

21 September 2014

Update
Anne Will

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 8192

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: