Updatejeeee - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Will Weerd - WaarBenJij.nu Updatejeeee - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Will Weerd - WaarBenJij.nu

Updatejeeee

Blijf op de hoogte en volg Anne Will

20 November 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Heee lieve mensen,

Volgens veel mensen werd het weer tijd voor een nieuw verslag, dus bij deze..

De afgelopen weken heb ik weer enorm veel mooie dingen mogen zien en meemaken. De absolute hoogtepunten waren het paragliden en het zien van de walvissen in Hermanus.

Het is alweer een paar weken terug, maar toen heb ik dus geparaglided met Hannah en Pauline. Het was een hele mooie dag; heldere lucht en lekker warm. Nadat ze ons wat informatie hadden gegeven, kregen we een pak aan en moesten we bovenaan de berg gaan staan. De parachute werd klaargelegd en op het teken van de begeleider moest je gaan rennen. Het was echt heel bizar, want ook in de lucht moest je eerst nog blijven rennen. We vielen namelijk weer een stukje naar beneden en om snelheid te houden, moet je dus blijven rennen. Op een bepaald moment werden we omhoog getrokken door de wind en vlogen we over Sea Point, een wijk in Kaapstad, en de zee heen. Het was echt geweldig om te zweven over de stad en de zee. Toen we eenmaal boven de zee waren, ging hij nog wat rondjes draaien en voelde je de kriebels in je buik. Het duurde maar 10 minuten, maar het was echt geweldig! Een van de gaafste dingen die ik ooit heb meegemaakt.

Twee weken geleden mocht ik op een tour mee naar Hermanus om walvissen te spotten. Het walvissen seizoen is eigenlijk al over dus we moesten wel een beetje geluk hebben, maar dat hadden we! Op de weg, langs de kust, naar Hermanus konden we al een paar walvissen zien en in de haven van Hermanus waren er ook een paar! Ik had al weleens walvissen gezien, maar nog nooit van heel dichtbij. Ik ben daarom met een boottocht meegegaan. Het leek erop dat we geen walvissen zouden zien, totdat er ineens een walvis voor ons verscheen die uit het water sprong. Even later zagen we een moeder met een baby van héél dichtbij. Echt super gaaf! Na een poosje daar te hebben gevaren gingen we terug naar de haven en zijn we naar Cheetah Outreach gereden. Hier kon je volwassen of baby cheetahs aaien. Ik heb toen de baby's geaaid. Echt super gaaf!

Ook heb ik naar de zonsondergang en volle maan gekeken op Lions Head. Dit stond heel hoog op mijn lijstje en het was echt geweldig. Het is echt geweldig mooi.

Een paar weken terug zijn we ook naar een rugbywedstrijd geweest. De sfeer die daar hangt is echt super. Het is te vergelijken met de sfeer tijdens sommige voetbalwedstrijden in Nederland. Na de wedstrijd mochten de supporters die in het sta-vak stonden het veld op. Sommigen renden erop alsof hun leven er vanaf hing, echt bizar. Deze dag hebben we ook vrijwilligerswerk gedaan in een kinderziekenhuis. We hebben nagels gelakt, cakejes versierd, boeken voorgelezen en spelletjes gespeeld. Het was wel pittig, omdat sommige kinderen er best wel heftig aan toe waren. Het voelde wel goed om te doen.

Verder zijn we heel veel naar het strand geweest met het mooie weer, ben ik veel uit eten en uit geweest met vriendinnen, heb ik een aantal museums bezocht, zijn we naar een paar markten geweest en heb ik vooral heel veel van mijn to do-list afgestreept.

Vrijdag ga ik mijn huurauto ophalen en aankomende zondag ga ik een township tour doen met een vriendin. Maandag komt mama al! We hebben al van alles gepland en ik kan niet wachten om haar te laten zien waar ik leef, werk en hoe mooi het hier is. De plannen voor de komst van Willisa zijn ook al in volle gang en ik kijk ook erg uit naar haar komst!

Op stage gaat alles super! Het is lekker druk en Lena en Marco zijn echt geweldige mensen!

Ik mis jullie wel en ik kijk ernaar uit om iedereen weer te zien, maar ik ga eerst nog heel erg genieten van Kaapstad en Zuid-Afrika!


Veel liefs vanuit Kaapstad




  • 24 November 2014 - 17:43

    Ciska:

    Dag meissie,

    gezellig weer zo'n verslag. Elke keer weer mooie verhalen.
    Geniet samen met je mamsie! Lieve groet van mij.

  • 26 November 2014 - 20:26

    Willie:

    Hey Lieve Schatten,

    Wat super leuk om je belevenissen weer te lezen. Jij doet me versteld staan met wat je allemaal durft en onderneemt!!
    Veel plezier met Ma en blijf vooral lekker genieten. Fijne tijd samen gewenst. Dikke kus, Willie

  • 15 December 2014 - 15:33

    Caroline Janssen:

    Ha Anne Will, hoop dat je dit bericht leest, ik ben in houtbay en zou het
    leuk vinden je te ontmoeten!
    Stuur je mij een mail, als je tijd en zin hebt? Ik ben bereikbaar tot ongeveer 23 December.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2014

Nog maar 18 dagen :(

20 November 2014

Updatejeeee

21 Oktober 2014

Update

30 September 2014

Wiehoee alweer 1 maand in Kaapstad!

21 September 2014

Update
Anne Will

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 8188

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: