Eerste week in Kaapstad! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Will Weerd - WaarBenJij.nu Eerste week in Kaapstad! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Will Weerd - WaarBenJij.nu

Eerste week in Kaapstad!

Blijf op de hoogte en volg Anne Will

08 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Wauw wat vliegt de tijd voorbij! Ik ben gewoon alweer een week in Kaapstad!

Woensdag was mijn eerste werkdag. Lena heeft me om 10 uur opgehaald en me alle lodges en appartementen laten zien. Ook heeft ze me enorm veel informatie gegeven over alles en uitgelegd hoe het boekingssysteem e.d. werkt. Van woensdag tot vrijdag hebben we alle mails, boekingen en invoices samen gedaan, maar deze week moet ik alles al alleen doen. Lena is namelijk op vakantie en Marco is niet goed met computers. Gelukkig helpt hij me wel veel en weet hij ook alles dus kan ik hem alles vragen. Ze zijn beiden echt heel aardig en zorgzaam. Zo vertellen ze me van alles over wat er te doen is en vragen ze steeds of ik nog wat heb gedaan. Woensdag ben ik ook mee geweest naar de dierenarts en donderdag heeft Lena me meegenomen naar meerdere winkelcentrums. Ze vind het belangrijk dat ik veel zie en in contact kom met de locals hier.
Volgende week gaan we verschillende activiteiten plannen voor mij om te doen in en rondom Kaapstad. Zo zal ik een safari gaan doen en een fietstocht door de townships in Kaapstad.

Dit weekend heeft Lena me tickets gegeven voor de verschillende bustours door en rondom Kaapstad. Het waren hop on en off tours dus je kon uitstappen waar je wou. Zaterdag ben ik door Kaapstad geweest en heb ik een boottocht door Waterfront gedaan. Ook heb ik een rondleiding te voet door Bo-Kaap gehad. De huizen daar zijn in alle kleuren van de regenboog geschilderd. Echt geweldig om te zien! Gister ben ik naar Kirstenbos geweest met Joyce. Daar hebben we een heerlijke wijnproeverij gehad. Daarna zijn we naar Hout Bay geweest om te eten en 's avonds hebben we gegeten op Waterfront.

Vrijdagavond ben ik met mijn kamergenootje en wat vriendinnen van haar uiteten geweest en daarna zijn we uit geweest op Longstreet. Zaterdagavond ben ik met Joyce uiteten geweest en hebben we daarna gefeest op Longstreet. Het eten hier is echt enorm lekker en goedkoop! Zo heb ik zaterdag boboti gegeten en is de malva (soort cake/brownie met caramel) hier echt geweldig lekker!

De mensen hier zijn echt heel aardig! De sfeer is heel relaxed en open overal. Woensdag heb ik trouwens zebra's gezien op de tafelberg en zaterdag heb ik zeeleeuwen gezien. Het is echt bizar om deze beesten in het wild te zien en niet in een hokje in de dierentuin.

Morgenavond ga ik beginnen met CrossFit bij een sportschool in de buurt en woensdagavond gaan we met z'n vieren naar een wedstrijd van de Bafana Bafana (Zuid-Afrikaanse voetbalteam) tegen Nigeria in het WK-stadion.

Het is en blijft hier heel erg mooi!

Dikke kus



  • 08 September 2014 - 13:11

    Wendy:

    hey meis....wat een te gekke indrukken al!!!
    mooi joh zo ondernemend, zo zie je wat van de wereld....wel beetje jaloers op je
    ik blijf je volgen

    greetzzzzzzzz

  • 08 September 2014 - 16:14

    Els:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Geniet ervan!!

  • 08 September 2014 - 19:23

    Derma:

    Wauw, wat een ervaring. Geniet meis! Het klinkt fantastisch en het is super fijn dat je zo warm ontvangen bent.

  • 12 September 2014 - 20:40

    Ellen :

    Hé wereldburger! Wat een mooi verhaal. Fijn dat je zo onthaald wordt. Geniet van deze mooie ervaring meis. Zo te lezen kom je tijd tekort. Niks mis mee! Wel beetje jaloers, beetje terloops zebra's tegenkomen ;) We blijven je gezellig volgen, genieten we lekker mee met al je avonturen.

    Liefs METZ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2014

Nog maar 18 dagen :(

20 November 2014

Updatejeeee

21 Oktober 2014

Update

30 September 2014

Wiehoee alweer 1 maand in Kaapstad!

21 September 2014

Update
Anne Will

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 8186

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: