Wiehoee alweer 1 maand in Kaapstad! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Will Weerd - WaarBenJij.nu Wiehoee alweer 1 maand in Kaapstad! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Will Weerd - WaarBenJij.nu

Wiehoee alweer 1 maand in Kaapstad!

Blijf op de hoogte en volg Anne Will

30 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hee lieve mensen,

Wauw alweer1 maand in Kaapstad. Of nou ja nog 1 nachtje slapen en dan is het zo ver, maar wat vliegt de tijd toch voorbij!

Vorige week woensdag heb ik een tour naar Cape Point gedaan. Echt zo mooi! We zijn eerst naar Hout Bay geweest om daar naar het zeehondeneiland te gaan. Echt bizar om te zien hoeveel van die beesten op een paar rotsen passen en hoe ze doen. Het stonk wel enorm, maar het was echt super om te zien. Hierna zijn we over Chapman's Peak naar Simon's Town gereden. Hier konden we naar de pinquins kijken. Ook dit was weer super gaaf om te zien en mee te maken. Daarna zijn we naar de Cape of Good Hope gereden. Je rijdt dan door het Cape Point Nature Reserve waar veel wilde dieren leven. Het schijnt alleen dat je ze bijna nooit ziet, maar we hebben ze allemaal gezien: zebra's, bontebokken, struisvogels en baboons. Vooral de zebra's waren heel lastig te vinden, omdat ze niet opvallen voor de rotsen. De baboons zag je wel heel veel! Op een gegeven moment zaten ze bovenop onze bus en hebben we wel een halfuur stil moeten staan voordat ze eraf gingen. Bij Cape Point kon je op de foto met het bord en daarna zijn we doorgegaan naar de vuurtoren op het meest zuidelijke punt van Afrika. Hier was het uitzicht ook weer geweldig! Nadat we hier wat gegeten hadden zijn we weer richting Kaapstad gereden en zijn we nog even in Kirstenbosch Botanical Gardens geweest. Hier staan enorm veel soorten bomen en planten. Tijdens de tour hebben we meerdere walvissen gezien van een afstand! Het was zo mooi om ze te zien!

Verder ben ik afgelopen week nog naar het Joodse en Holocaust museum geweest. Niet het meest leuke uitje, maar wel heel leerzaam en goed om te zien. Ook heb ik met Gesina een walkingtour door Kaapstad gedaan en hebben we The Castle of Good Hope bekeken.
Verder hebben we de rugbywedstrijd van Zuid-Afrika tegen Australie gekeken in een pub! Rugby is hier net zo belangrijk als voetbal in Nederland. Gelukkig won Zuid-Afrika en zijn ze nu wereldkampioen. Verder zijn we veel uiteten geweest en hebben we lekkere cocktails en wijn gedronken!

Op het werk is het ook super! Ik leer veel en heb het erg naar mijn zin. Verder gaat alles zijn gangetje en wordt alles eigenlijk heel normaal. De tafelberg, de heuvels, de taal, de cultuur, alles wordt normaal en is niet meer gek. Best apart eigenlijk!

Ook komt mama op 23 november naar Kaapstad tot en met 2 december. En ja, daar heb ik heel veel zin in! Ook komt Willisa in december een paar weken langs! Echt geweldig!

Allemaal leuke dingen om naar uit te kijken in ieder geval!

Heel veel liefs van Anne Will

  • 30 September 2014 - 18:52

    Gerjanne:

    Een maand alweer... De tijd vliegt! Fijn om te lezen dat je geniet! En oja dat het goed gaat op stage

  • 30 September 2014 - 18:56

    Willisa:

    Ik heb dr allermachtig veel zin in! Het wordt donders mooi & ben blij als ik al je verhalen in het echt kan horen haha (:
    Het wordt toppie moppie!!
    Heeeeeel veel plezier nog maar weer de aankomende tijd!
    Liefsss

  • 30 September 2014 - 19:53

    Ciska:

    Hoi, wat een leuke verhalen. Kijk er steeds naar uit. En wat super dat je mams komt.
    Iets om naar uit te kijken. Pluk de dag meissie : )


  • 30 September 2014 - 21:07

    Els:

    Hoi, wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en zo leuk dat je moeder komt en daarna je nichtje.
    Geniet ervan!!

  • 08 Oktober 2014 - 22:20

    Jantina:

    Hoi Anne Will. ho wat heb je het daar goed naar je zin .leuk hoor alles zo te lezen.dan zie ik het in mijn gedachten zo weer voor mij. zo anders als hier .maar heel leuk zeg. dat je moeder ook nog komt.en dan je nicht nog .mooi vooruitzicht. Fijn dat je het werk leuk vind ,Want dat is toch zo belangrijk. zeg geniet nog van alles en de groetjes van Ru en mij

  • 11 Oktober 2014 - 19:10

    Hennie:

    Hoi hoi stoer wijf wat leuk om jou verslagen te lezen, je moeder is helemaal blij dat ze naar Zuid-Afrika
    en naar jou toe gaat. Geweldig. Geniet van alle afrikaanse dingen en hartelijke groetjes van Tjebbe en mij

  • 13 Oktober 2014 - 11:03

    Willie:

    Lieve Anne Will,
    Ook ik heb weer van je verslag genoten. Ik voel toch wel een kleine vorm van jaloezie. Ik ben voor alle beesten bang maar als ik de foto's van jouw en Marieke zie....
    Mama is super enthousiast en kijkt natuurlijk erg naar je uit!!
    Geniet van alle mooie momenten/dingen! Liefs Willie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2014

Nog maar 18 dagen :(

20 November 2014

Updatejeeee

21 Oktober 2014

Update

30 September 2014

Wiehoee alweer 1 maand in Kaapstad!

21 September 2014

Update
Anne Will

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 8190

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: