First day in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Will Weerd - WaarBenJij.nu First day in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Will Weerd - WaarBenJij.nu

First day in Cape Town

Blijf op de hoogte en volg Anne Will

02 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hee lieve mensen,

hierbij mijn (beloofde) uitgebreidere reisverslag:

Zondagavond was het dan zo ver; om 21.40 vertrok het vliegtuig vanaf Schiphol naar Dubai. Uitgezwaaid door mijn ouders, broertje, oma, oom, tante, nichtjes en vriendinnen, begon ik aan mijn grote avontuur. En o wat was dat spannend en wat was ik zenuwachtig. Toen het vliegtuig eenmaal opgestegen was, drong het pas echt door wat ik ging doen en was ik best trots op mezelf. De eerste vlucht duurde 6,5 uur en was perfect op tijd in Dubai. Eenmaal aangekomen in Dubai zag ik dat de tweede vlucht een halfuur vertraging had, maar dit was helemaal niet erg aangezien er genoeg te zien is op het vliegveld daar. Om 9.05 vertrok het vliegtuig naar Kaapstad en begon dus ook een zit van 9 uur. Deze vlucht verliep ook prima en omdat het vliegtuig halfvol zat, had je erg veel ruimte om te zitten of zelfs te liggen over meerdere stoelen heen. Beide vluchten waren prima verzorgt met veel drinken en lekker eten.

Op het vliegveld aangekomen, werd ik opgehaald door iemand van 4exchange. Deze man heeft mij naar mijn slaaphotel gebracht en eenmaal daar aangekomen was ik echt verbaast over de grootte van het appartement en mijn slaapkamer. Alles ziet er goed en netjes uit en de mensen zijn erg vriendelijk. Op dit moment heb ik een kamergenootje, een Engelse. Ze heeft me al veel vertelt over Kaapstad en gelukkig klikt het goed. Ook vertelde ze dat het echt een komen en gaan is van mensen in het appartement dus het kan maar zo dat er vanavond een nieuwe kamergenoot is, maar het kan ook zo een paar weken duren.

Vanmorgen heb ik eerst heerlijk lang uitgeslapen en daarna ben ik opzoek gegaan naar een supermarkt. Hier heb ik echt enorm veel boodschappen gedaan voor heel weinig geld. Ook is er erg veel keuze en smaakt het fruit zo veel lekkerder dan in Nederland. Nadat ik klaar was bij de supermarkt heb ik nog een klein rondje gelopen door de wijk hier. Het verschil tussen armoede en rijkdom is wel heel bizar om te zien. Zo ligt naast de Ferrari-winkel een zwerver te slapen op straat zonder schoenen en met voeten die helemaal kapot zijn.

Om drie uur werd ik opgehaald door Lena. Zij is een van de managers in Cape Paradise. We hebben toen wat gedronken in de pub op de hoek van het hotel. Ze heeft me vertelt wat mijn taken allemaal zijn en wat ik allemaal moet zien en doen hier.

Wat ik verder nog kan zeggen, is dat het hier echt geweldig mooi is. Ik verbaas me soms echt over de dingen die ik zie. Ik geniet van elk moment en ik kijk er echt naar uit om Kaapstad te gaan ontdekken.

Ik wens jullie allemaal nog een hele fijne dag toe!

Dikke kus en veel liefs vanuit Kaapstad

  • 02 September 2014 - 20:45

    Wendy:

    meis......al helemaal te wouw om te lezen! geniet en ontdek, neem veel kiekejs die kom ik zekers bewonderen als je weer thuis bent.
    tot die tijd succes en ik blijf je volgen!

    Liefs vanuit wezep

  • 03 September 2014 - 06:54

    Rene Klarenbeek:

    anne will.
    mooi dat het allemaal zo voorspoedig is gegaan, en dat het leuk is allemaal, beter dan dat je in een puinhoop terecht komt.
    veel sucses daar

  • 03 September 2014 - 09:50

    Je Moedertje:

    Mooie berichten, fijn dat het zo goed gaat! gelukkig heb ik je ook al gezien en gesproken. Als moeder is het erg fijn te lezen van "goed slapen" en "vers fruit" en zo. Ga zo door, doe voorzichtig en heel veel plezier. Love you, dikke kus van je moedertje

  • 03 September 2014 - 13:14

    Martie:

    Hee Anne Will,
    Mooi om te lezen! Het klinkt allemaal erg leuk.
    Dit wordt vast de tijd van je leven. Geniet ervan!
    Liefs, Martie

  • 03 September 2014 - 13:27

    Annemieke:

    Hey hey, heel leuk om te lezen. En ben opgelucht dat je zo'n fijne plek hebt om te slapen, dat de mensen vriendelijk zijn en er lekker vers fruit is! Positief allemaal!

  • 03 September 2014 - 22:54

    Leo:

    Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt, aardige mensen en een heel mooi land.
    Leuke foto`s. Ik hoop dat je een super tijd hebt.

  • 03 September 2014 - 23:01

    Anja:

    Hey Anne Will, als ik het zo lees lijkt het alsof je niet anders doet dan reizen. Stoer hoor. Fijn dat het goed gaat. Je gaat vast veel bijzondere dingen meemaken. Geniet ervan!

  • 04 September 2014 - 13:27

    John En Gerda:

    Hoi Annewil
    Fijn om te lezen dat alles goed is gegaan en dat je het naar je zin hebt geniet ervan en een hele fijne werk vakantie
    Gr en een dikke kus vanuit de kamperfoeliestraat.

  • 04 September 2014 - 14:27

    Cato:

    Hey Meid, wat goed om te lezen dat de reis zo voorspoedig is verlopen en dat de eerste indrukken zo geweldig zijn. En heel fijn dat je zo goed begeleid wordt dat scheelt enorm in het proces van wennen. Ga onwijs genieten van alles en blijf vooral goed en lekker eten maar dat zal wel lukken daar.
    Groetjes uit dat verre Almere

  • 04 September 2014 - 16:45

    Rob En Wen:

    Wauw wauw wauw!!!! Het klinkt nu al super gaaf, stoertje ;)!
    Ik ben benieuwd hoe het werken is, spannend hoor! Mooi appartement! Heel veel succes! Dikke kus van ons

  • 05 September 2014 - 17:43

    Willisa:

    Wat een super mooi appartement & wat een super mooi land!
    Super tof dat je dit gewoon doet helemaal in je eentje. (:
    Je bent een toppertje meidd
    Heeeeeel veel succes & plezier daar.
    Liefs & een dikke kus van ons allemaal.

  • 07 September 2014 - 22:32

    Hennie En Tjebbe:

    Anne Wil wat een mooie foto's en wat een geweldig appartement, meid geniet ervan, je bent een stoer wijf.
    Leuk om te zien waar je bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2014

Nog maar 18 dagen :(

20 November 2014

Updatejeeee

21 Oktober 2014

Update

30 September 2014

Wiehoee alweer 1 maand in Kaapstad!

21 September 2014

Update
Anne Will

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 8183

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: